وبلاگ کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) بهارستان

توضیحاتی درباره کتابخانه و نیز نحوه خدمات رسانی آن

باسلام ... ورود شما را به وبلاگ کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) بهارستان خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

در روز دوشنبه مورخ 1394/07/20 در محل کتابخانه امام خمینی بهارستان به مناسبت بزرگداشت حافظ شب شعری با همکاری انجمن ادبی ققنوس برای علاقه مندان به حوزه شعر و ادب برگزار گردید.

 

 

 

 

 

تدوین کتاب «کودک و نوجوان از منظر رهبر معظم انقلاب» شامل آرا و اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره کودک و نوجوان در حوزه هنری استان تهران به پایان رسید.تدوین کتاب «کودک و نوجوان از منظر رهبر معظم انقلاب» به پایان رسید

حسن حائری که ویراستاری نهایی کتاب «کودک و نوجوان از منظر رهبر معظم انقلاب» را انجام داده است، با اعلام این خبر، گفت: این کتاب براساس فرمایش‌های مقام معظم رهبری از سال­‌های 1380 تا پایان خرداد 1393 درباره کودک و نوجوان مدون شده بود که بنده آن را در دو فصل «کودک» و «نوجوان» تدوین کردم.

وی افزود: منبع اصلی کتاب «کودک و نوجوان از منظر رهبر معظم انقلاب» پایگاه مقام معظم رهبری به نشانی؛ Khamenei.ir است و «ویژگی­‌های کودک»، «آسیب‌­شناسی» و «تعلیم و تربیت کودک» سرفصل­‌های اول و «ویژگی­‌های نوجوانی»، «آسیب‌­شناسی نوجوانان» و «وظایف نوجوانی» عناوین سرفصل دوم این کتاب است.

حائری، «نوجوانان»، «والدین» و «نهادهایی که در حوزه کودک و نوجوان» فعالیت می­‌کنند را مخاطب اصلی این کتاب ذکر کرد و در پایان گفت: در نگاه کلی باید بپذیریم که شاید هیچ نهادی در جمهوری اسلامی ایران نباشد که فارغ از بحث کودک و نوجوان باشد. به هرحال دوران کودکی و نوجوانی دو مقطع مهم و تاثیرگذار در زمینه شکل­‌گیری شخصیت انسان است و توجه به توصیه­‌های مقام معظم رهبری راهگشای بسیاری از مشکلات خواهد بود.

[ دو شنبه 16 شهريور 1394برچسب:کتابخانه عمومی امام خمینی بهارستان اصفهان,کتاب کودک و نوجوان,

] [ 11:8 ] [ کتابدار ]

[ ]

بازار کتاب کودک و نوجوان در نخستین هفته شهریور 94 شاهد انتشار 203 اثر در حوزه ادبیات داستانی بود که نسبت به مدت مشابه در مردادماه با رشد 70 درصدی روبه‌رو بوده است. برخی از این کتاب‌ها عبارتند از «لناليستي و روزهاي پر دردسر»، «پسري كه تقريبا همه چيز داشت»، «هم‌خانه خرس قطبي»، « پادشاه اقيانوسي » و «جستجو در باتلاق».

بر اساس آمار منتشره از سوی موسسه خانه کتاب در نخستین هفته شهریور 94،  تعداد 203 عنوان کتاب کودک و نوجوان در حوزه ادبیات داستانی به چاپ رسیده که نسبت به مدت مشابه در مردادماه که 120 عنوان بوده با رشد 70 درصدی روبه‌رو بوده است. از این تعداد 64 عنوان چاپ نخست و بقیه تجدید چاپ است. همچنین 151 عنوان از این آثار تالیفی و بقیه ترجمه هستند. سهم ناشران تهرانی نیز از این تعداد،  159 عنوان و سهم ناشران شهرستانی 44 عنوان است.

برخی از این کتاب‌ها عبارتند از لنالیستی و روزهای پر دردسر»، «پیتزای بابا»، «پسری كه تقریبا همه چیز داشت»، «هم‌خانه خرس قطبی»، « پادشاه اقیانوسی » و «جستجو در باتلاق».
 
عناوین کتاب‌های منتشر شده به این شرح است:
1- لنالیستی و روزهای پر دردسر
فرانسین اومن؛ مترجم: پیمانه قماشچی؛ ویراستار: آتوسا صالحی - پیدایش - 176 صفحه - رقعی (شومیز) - چاپ 1 سال 1394 - 500 نسخه - 390000 ریال
 
2- پیتزای بابا
نیكی دیلی؛ مترجم: فروزنده داورپناه - پیدایش - 64 صفحه - رقعی (شومیز) - چاپ 2 سال 1394 - 1000 نسخه - 45000 ریال
 
3- دوست صمیمی من
ایان وای‌برو؛ مترجم: نسرین مهاجرانی؛ ویراستار: فریاد شیری - پیدایش - 64 صفحه - رقعی (شومیز) - چاپ 3 سال 1394 - 1000 نسخه - 45000 ریال


ادامه مطلب

[ یک شنبه 15 شهريور 1394برچسب:کتابخانه عمومی امام خمینی بهارستان اصفهان,کتاب کودک,

] [ 8:18 ] [ کتابدار ]

[ ]

دفتر ادبیات انقلاب اسلامی نمایشگاه و نشست تخصصی «لاله‌های شهریور 57» را به یاد شهیدان روز هفدهم شهریور سال 1357 برگزار می‌کند.

به نقل از تاریخ شفاهی ایران، کتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر که در دفتر ادبیات انقلاب اسلامی و مرکز مطالعات و تحقیقات فرهنگ و ادب پایداری فعال است، اجرای نمایشگاه و نشست تخصصی «لاله‌های شهریور 57» را بر عهده دارد.شاهدان میدان ژاله از این رویداد تاریخی سخن می‌گویند
 
نمایشگاه و نشست تخصصی «لاله‌های شهریور 57» به مناسبت سی‌وهفتمین سالگرد حمله نظامیان حکومت پهلوی به اجتماع و تظاهرات مردم تهران، ساعت 15 دوشنبه 16 شهریور 1394 افتتاح می‌شود.

این برنامه با حضور علی‌محمد بشارتی که وقایع 17 شهریور 1357 را از نزدیک شاهد بوده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی از جمله مسئولان و شخصیت‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران بوده است برگزار می‌شود. این مراسم با حضور محسن مومنی‌شریف، رئیس حوزه هنری و جمعی از نویسندگان و پژوهشگران تاریخ و ادبیات انقلاب اسلامی، در گالری شماره یک خانه عکاسان آغاز می‌شود.

دومین نشست برنامه «لاله‌های شهریور 57» سه‌شنبه 17 شهریور 1394 از ساعت 10 صبح آغاز می‌شود. در این برنامه، شاهدان میدان ژاله (شهدا) (جمعه 17 شهریور 1357)، عباس ملکی (عکاس) و اکبر براتی خاطرات آن روز را بازگو می‌کنند و در ادامه، این میهمانان به پرسش‌های حاضران درباره وقایع آن ایام پاسخ می‌دهند.
 
سومین نشست هم ساعت 15 چهارشنبه 18 شهریور 1394 با سخنرانی هدایت‌الله بهبودی، نویسنده و پژوهشگر تاریخ انقلاب اسلامی آغاز و در ادامه، مراسم ادای احترام به شهیدان انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. همچنین برگزیدگان مسابقه فرهنگی «لاله‌های شهریور 57» معرفی می‌شوند.


ادامه مطلب

[ شنبه 14 شهريور 1394برچسب:کتابخانه عمومی امام خمینی بهارستان اصفهان,شهریور 57,

] [ 12:30 ] [ کتابدار ]

[ ]

 

کتاب «اشخاص و شاخص‏ها در قرآن کریم» نوشته حجت الاسلام والمسلمین سید فتاح مرتضوی، عضو هیأت علمی دانشگاه بین المللی قزوین از سوی دفتر نشر معارف به چاپ دوم رسید.

 

به نقل از دفتر نشر معارف، در قرآن کریم بیش از یک‏صد اسم شخص یا قوم مانند ابراهیم، نوح، عاد، ابی‏لهب و... آمده که به دو دسته قابل تقسیم است. یک دسته کسانی هستند که دارای رفتاری مثبت‌‏اند، از این رو مورد تأیید خدای متعال هستند. در پیامبران بزرگانی چون، نوح، ابراهیم، موسی، عیسی، یوسف، یونس(ع) و محمد(ص) و یا اشخاص صالحی چون لقمان، همسر فرعون، حضرت مریم(ع) و مانند ایشان. دسته دیگر کسانی هستند که دارای رفتار منفی بوده و مورد مذمّت خدای سبحان قرار دارند، آنان کسانی هستند که جریان کفر، شرک و استکبار را رهبری می‏‌کنند، از قبیل نمرود، فرعون و کسانی که در برابر پیامبران الهی با لجـاجت تمـام ایستـادگـی می‌‏کردند و مانع فعالیّت آنان بودند، از قبیل قوم نوح، عاد و ثمود.

از آنجایی که قرآن، کتاب نور و بصیرت، عهده‌دار هدایت مردم تا روز قیامت است، سعی نویسنده در این کتاب بر آن است که تا رفتارهای تمام، اشخاص مطرح شده در قرآن را به دقّت بررسی کرده و شاخصه‌های رفتاری آنان را پیش روی مخاطبان قرار دهد. این کتاب گامی برای آشنایی بیشتر با معارف و اسوه‌‏های قرآنی است.

چاپ دوم کتاب «اشخاص و شاخص‏ها در قرآن کریم» در 288 صفحه، قطع رقعی، تیراژ 5000 نسخه و قیمت 8000 تومان به جامعه فرهنگی و دینی عرضه شده است.

 

 

 

[ شنبه 31 مرداد 1394برچسب:اشخاص و شاخصها در قرآن کریم, کتابخانه عمومی امام خمینی بهارستان,

] [ 12:17 ] [ کتابدار ]

[ ]

 

روشن شدن زوایای رویداد تلخ تاریخ معاصر ایران در «گذرستان»

 

«کودتای 28 مرداد» موضوع محوری پنجاه و دومین شماره نشریه الکترونیکی تاریخ سیاسی معاصر ایران با نام «گذرستان» شد. در این شماره مقاله‌های بسیاری کودتا را از جوانب مختلف بررسی کرده‌اند تا زوایای این رویداد تلخ تاریخ معاصر ایران برای محققان و تاریخ‌پژوهان روشن‌تر شود.روشن شدن زوایای رویداد تلخ تاریخ معاصر ایران در «گذرستان»/ ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ کودتا بود یا ضدکودتا؟

سرزمین ایران در طول تاریخ شاهد حوادث و وقایع گوناگونی بود که با حضور استعمار در ایران رنگ و لعاب پذیرفته بودند. با گذشت زمان سیطره همه‌جانبه استعمارگران، با همکاری استبداد حاکم در ایران، به‌ویژه در دوره پهلوی، تا آنجا پیش رفت که اینان هرگونه حرکت ضد استعماری و استقلال‌طلبانه را خطری جدی برای منافع خود تلقی می‌کردند و در مقابل آن صف کشیده، آن را سرکوب می‌کردند. در این میان قیام مذهبی ـ ملی مردم ایران برای ملی کردن صنعت نفت، که به نوبه خود ضربه‌ای بس عظیم بر پیکره استعمار انگلستان بود، حایز اهمیت است ولی به دنبال اختلاف و تفرقه در صفوف رهبران و مبارزان ضداستعماری، این حرکت استقلال‌خواهی، با کودتای 28 مرداد سرکوب شد. کودتاي نظامي 28 مرداد به عنوان يکي از مهم‌ترين و سرنوشت‌سازترين حوادث سياسي تاريخ معاصر کشورمان، سرمنشاء بسياري از حوادث تلخ تاريخي اين سرزمين به‌شمار مي‌آيد. چرخش و انتقال قدرت صورت گرفته در کودتا، نمونه‌اي ديگر از تلاش استعمار خارجي به مدد استبداد داخلي براي محروم ساختن ملت و کشور ايران از سه مولفه الهام گرفته از آموزه‌هاي ديني يعني، استقلال، آزادي و کرامت انساني است.


ادامه مطلب

[ چهار شنبه 28 مرداد 1394برچسب:کتابخانه عمومی امام خمینی بهارستان اصفهان,کودتای 28 مرداد,,

] [ 13:54 ] [ کتابدار ]

[ ]

«مروری بر اندیشه سیاسی و اخلاقی امام صادق(ع)» منتشر می‌شود

تازه ترین اثر موسسۀ بوستان کتاب درباره امام صادق (ع) به قلم آیت الله دکتراحمد بهشتی به زودی منتشر می‌شود.

به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، مدیر تولید و جانشین رئیس موسسه بوستان کتاب گفت: به زودی تازه‌ترین اثر موسسه بوستان کتاب در خصوص امام صادق(ع) با عنوان «مروری بر اندیشه سیاسی و اخلاقی امام صادق(ع)» به قلم آیت الله دکتر احمد بهشتی منتشر می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالهادی اشرفی تصریح کرد: تاکنون موسسۀ بوستان کتاب آثار زیادی دربارۀ سیره و سنت و حیات پربرکت ائمه معصوم و از جمله امام جعفر صادق (ع) چاپ و منتشر کرده است، اما ویژگی بارز این اثر آن است که اندیشه سیاسی و اخلاقی این پیشوای معصوم را واکاوی و تبیین کرده است.


ادامه مطلب

[ سه شنبه 27 مرداد 1394برچسب:کتابخانه عمومی امام خمینی بهارستان اصفهانو اندیشه های سیاسی امام صادق,,

] [ 17:47 ] [ کتابدار ]

[ ]

انتشار مجموعه چهار جلدی «کارنامه نشر ایران»

مجموعه چهار جلدی «کارنامه نشر ایران» به همت مؤسسه خانه کتاب منتشر شد. این مجموعه فهرست موضوعی کتاب‌های منتشر شده در سال 1390 در حوزه‌های «کلیات»، «فلسفه و روانشناسی»، «دین»، «علوم اجتماعی»، «زبان»، «علوم طبیعی»، «علوم کاربردی»، «هنر»، «ادبیات» و «تاریخ و جغرافیا» را دربردارند.

مجید غلامی‌جلیسه، مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب در بخش مقدمه جلد نخست این مجموعه چهار جلدی چنین بیان کرده است: «کارنامه نشر از ابتدای سال 1375 انتشارش آغاز گردید و از این سال به بعد همه ساله این کتابشناسی ملی با هدف انتشار فهرست موضوعی از آثار چاپ شده در ایران که مجوز نشر گرفته‌اند بر اساس رده دهدهی دیویی چاپ و انتشار یافته است.


ادامه مطلب

[ سه شنبه 27 مرداد 1394برچسب:کارنامه نشر,کتابخانه عمومی امام خمینی,

] [ 16:46 ] [ کتابدار ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنیها،عکس عاشقانه جدید،اس اماس های عاشقانه